torsdag 2 april 2015

Familjedag med medlemsmöte, inofficiell utställning och officiell exteriörbeskrivning 16 maj 2015


Hej alla härliga boxerägare, boxeruppfödare och boxrar! 16:e maj 2015 är det äntligen dags för ÖLOs Boxer familjedag med medlemsmöte.
Passa på att dra ihop era valpköpare och ha kennelträff.
Det finns gott om utrymme att sätta upp tält och möjligheter att träffa valpintressenter eller bara mingla och lära känna nya och gamla vänner och boxrar.
Och ni som funderar på boxer och är intresserad av rasen så kommer det vara möjligt att träffa uppfödare och ställa frågor.

Vi börjar dagen klockan 11.00 med ett medlemsmöte för medlemmar i Svenska boxerklubbens Östra Lokalområde. Efteråt blir det ringträning, inofficiell utställning, tipspromenad, fiskdamm och boxerrace. Det kommer finnas möjlighet att prova på Rallylydnad.

I år kommer det även finnas möjlighet att få din boxer/rar porträttfotograferad till ett bra pris.

Vi erbjuder även officiella exteriörbeskrivningar under dagen. Anmälan görs på SBK Tävling. 

Kaffepannan står på och så även grillen. Med andra ord serveras såväl fika samt lunch. Så packa med familj och vänner, hundar och filtar för en (förhoppningsvis) solig vårdag tillsammans.
Vi hoppas på att få se många glada boxerägare (och blivande boxerägare) denna dag.

Planerade tider:
11.00 – Medlemsmöte
11.30 - Ringträning
12.30 - Inofficiell/Drive in boxerutställning (inkl. vita och kryptochida) 100kr
15.00 - Vinstutdelning från lotteriet därefter Valpbus för de som vill.

Varmt välkomna!
ÖLOs styrelse


Plats: Södertälje Lokala kennelklubb
Anmälan/Betalning på plats: 100 kr.
Hitta till Södertälje Lokala kennelklubb: http://www.sodertaljekk.se/Hitta-till-oss_1

Domarpresentation, Åsa Danielsson:
Boxerägare sedan tonåren och uppfödare av boxer sedan 1985. Under årens lopp så har jag haft en del styrelseuppdrag såväl i SBK distrikt, lokalklubb samt Svenska Boxerklubben. Jag är utbildad mentalbeskrivare samt exteriörbeskrivare. Numera försöker jag begränsa mig till hundägandet och uppfödningen. //Åsa
 


Ringsekreterare och Officiell Exteriörbeskrivare, Rikke Jenssen:
Rikke Jensen heter jag. Har levt med hundar och hästar hela mitt liv. Boxer sedan fem års ålder. Har arbetat med både hästar och hundar och varit tävlingsryttare i hoppning, Bla. Skaffade första egna hunden, en blandras då jag var 16 år. Med Annie, som hon hette, tävlade jag lydnad och viltspår. Föder upp boxer, i liten skala under namnet Skrynkeltrynets. Första kullen hade jag 2006 Idag finns "bara" en boxerpojke hemma, Dahli V Rusticana / Diesel som är 1 1/2 år och Frallapojken Frank Frank är vår gosnalle, medans Diesel ställs ut lite och just nu ligger i lite träning för att förhoppningsvis kunna börja tävla lite bruks snart.
 


 Porträttfotografering av din hund 
Porträttfotografering av din hund.
En hund: 300kr, då får du ca 10 redigerade bilder skickade via mail någon vecka senare.
Flerhundsrabatt: föreviga alla dina pälsklingar, enskilt och/eller tillsammans för +100kr/hund.
Prisexempel för fotografering av tre hundar, 300kr+100kr+100kr. (Gäller för samma ägare).
Andra önskemål kan diskuteras på plats. Vill du se fler exempel på hundar jag fotat eller om du har frågor så hör av dig till mig här på FB. Mvh/Susanne Klaasma

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar